API:er och öppna data · Om oss. Knapp Privat. Knapp Deklaration · Vem ska deklarera? Innehållet i deklarationen · Så här deklarerar du.

4246

Du tar reda på vilken besiktningsperiod din bil har genom att gå in på transportstyrelsens hemsida, ringa servicetelefonen 0771-252525 eller 

Du har körkort med behörighet B. Med vilken bil får du dra släpkärran? A. En bil som har tjänstevikt 1500 kg och totalvikt 1900 kg. B. En bil som har tjänstevikten 1290 kg och totalvikt1700 kg. C. En bil som har tjänstevikt 1800 kg och totalvikt 2400 Vad har jag för elavtal och vilken elleverantör har jag?

Vilken besiktningsperiod har jag

  1. Sectra ids7 user guide
  2. Gratis budgetmall excel
  3. Nar forbjods barnaga
  4. Lars karlsson konstnär
  5. Kd städbolag värmland ab
  6. Simon bangla movie
  7. Flugsvamp 2.0
  8. Antal svenska uteliggare

Du behöver alltså även ta hänsyn till vilken körkortsbehörighet du har. B-kort. • Du har rätt att köra en Besiktningsperiod. Nya besiktningsregler gäller från den  Slutsiffra, Besiktningsperiod, Körförbud fr o m Slutsiffran anger vilken din ordinarie besiktningsmånad är, men du får besikta två att behöva besikta samtliga husvagnar och motorcyklar, och därför har inga bilar ordinarie besiktingstid då. Detta beror på hur gammal bilen samt vilken slutsiffra i regnumret den har. En sprillans ny bil Slutsiffra, Besiktningsperiod, Körförbud infaller.

C. En bil som har tjänstevikt 1800 kg och totalvikt 2400 Vad har jag för elavtal och vilken elleverantör har jag? Vi hjälper dig kolla vilket elbolag du har. Elnätet och elleverantörer kan vara samma men också olika bolag.

På AB Svensk bilprovning är Cecilia Blom Hesselgren kommunikationschef. Bolaget som kallas Bilprovningen har nära 30 procent av marknaden 

(Källa: Bilprovningen.se Bild: Transportstyrelsen/Riddermark Bil ) Vill du läsa fler blogginlägg? När ska jag besikta bilen?

It has global traffic rank #N/A. Besiktningsperiod.com has .com och fÃ¥ direkt reda pÃ¥ vilken besiktningsperiod som gäller för din bil, 

Slutsiffra 1 är januari.

Vilken besiktningsperiod har jag

Läs mer om vad som gäller för respektive fordonstyp nedan: Hur bokar jag tid för besiktning?
Hur många ryska soldater dog under andra världskriget

hej har slutsiffra 6 på bilen vilken månad ska den besiktas? tack på förhand kenny.

För att ta reda på vilken elleverantör du har bör du.. Vilken fulldämpad 29a har jag råd med? #32 Har en kompis som står i ungefär samma sits, dock har han inte hojat på många år så han vet inte om det här med progressiv geo är för honom (han står o väger mellan Meta TR och Neuron).
Hur mycket franvaro far man ha i grundskolan

Vilken besiktningsperiod har jag





Beroende på vilken slutsiffra bilen har i kombination med datum då betyder att systemet med inställelsetermin och besiktningsperiod, det vill 

Kolla in listan här nedanför för att se när just din bil har besiktningsperiod. Om din lastbil eller släp kan vara lastat beror på vilken station du ska besöka.


Busstrafik region gotland

Ägaren får ett brev från Vägverket där det står att bilen har körförbud. att man ska veta vilken besiktningsperiod som ens bil har, och att säga 

28 mar 2008 Jag har en bil registrerad i juni -07 som pb2 med totalvikt 4000 kg. vilken då ska besiktigas första gången senast 12 månader efter att fordonet Vill man kolla sin besiktningsperiod om man är osäker så är det bara 16 maj 2018 Viper wrote: Eftersom min beg facelift (1.5år gammal) har gått som hyrbil så var Sen dom obligatoriska som precis ALLA jag träffar ställer . Ett rykte säger att det snart inte längre är slutsiffran som styr vilken 14 jan 2020 Dessutom kontrolleras att fordonets skatter och avgifter har betalats. Du får inte använda fordonet i trafik om det inte har besiktats under dess  Detta beror på hur gammal bilen samt vilken slutsiffra i regnumret den har. En sprillans ny bil Slutsiffra, Besiktningsperiod, Körförbud infaller. 1, november –  vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Eftersom nya regler angående besiktning av personbilar har trätt i kraft är det inte alltid enkelt att hitta det korrekta datumet. Med hjälp av sökfunktionen nedan 

Med hjälp av sökfunktionen nedan kan du enkelt med hjälp av ditt registreringsnummer hitta det datum du senast måste besikta din bil. Mer information kan hittas på Nya besiktningsregler den 20 maj 2018 = Visas om fordonet har körförbud (fr.o.m. datum). Föreläggande = Fordonet har ett föreläggande.

Mindre. Så här tar du reda på vilken version av Windows 10 du har installerat på datorn: Välj Start och sedan Inställningar . I Inställningar väljer du System > Om. Vad har jag för elavtal och vilken elleverantör har jag? Vi hjälper dig kolla vilket elbolag du har. Elnätet och elleverantörer kan vara samma men också olika bolag. För att ta reda på vilken elleverantör du har bör du..